Írásszakértőként kézírások és aláírások kézeredet-azonosításával foglalkozom. Az adott kézírás vagy aláírás valódi ill. hamis voltát az írásszakértés tudományos eszközeinek és módszereinek felhasználásával írásszakértői vizsgálat során tárom fel, megállapítva vagy kizárva az egykezűséget. A írásszakértői vizsgálatról és annak eredményéről írásbeli szakvéleményt adok át megbízóimnak, amely egy általában 10-15 oldalas hiteles dokumentum.
Az írásszakértői vélemény igen összetett, meghatározott vizsgálati szempontrendszer szerint készül, melynek célja a mindenkori tényszerű bizonyítás. Következésképpen ránézésre kézeredetet megállapítani nem lehet, ezért szóbeli azonnali szakértői nyilatkozattétel sem lehetséges. A vizsgálat eredményeképpen átadott írásbeli szakértői vélemény igen aprólékos és felelősségteljes munka, elkészítése több napos munkát igényel.
A bizonyítás során előforduló hamisításfajták vizsgálata:
- szabadkézi hamisítások megállapítása/kizárása
- technikai hamisítások megállapítása/kizárása
- szándékos írástorzítás megállapítása/kizárása
- rendhagyó íráskörülmények okozta írásváltozások megállapítása/kizárása
A következő iratokon előforduló kézírások, aláírások írásszakértői vizsgálatát vállalom:
- végrendeletek
- nyilatkozatok
- szerződések
- banki, számviteli és egyéb bizonylatok
- névtelen levelek
- búcsúlevelek
- további okiratok (közokirat, magánokirat)
Önállóan egy aláírás/kézírás nem vizsgálható, hanem összehasonlító iratokra is szükség van. Tehát minden írásszakértői vizsgálathoz minimum 2 db aláírás/kézírás szükséges: egyik a kérdéses, másik az összehasonlító. A szakértő szakmai kompetenciája annak megállapítása, hogy hány összehasonlító aláírásra/kézírásra van szükség a szakvélemény elkészítéséhez.
Írásszakértői vélemény tájékoztató jellegű árak
Magánszemélyek részére az írásszakértői vélemény elkészítésének munkadíja általában 100.000 – 150.000, -Ft közötti összeg. A konkrét vállalási összeget minden esetben egyénileg alakítom ki a vizsgálandó írásanyag mennyiségétől, minőségétől, az ügy körülményeitől és a vállalási határidőtől függően. Vállalási határidő az iratok átvételétől számított max. 3 hét. Sürgős esetben 1 héten belüli elkészítésre is lehetőség van 20% sürgősségi felár ellenében.
Cégek részére minden esetben egyéni árajánlatot adok az írásszakértői vélemény elkészítésére, a vizsgálandó írásanyag mennyiségétől, minőségétől, az ügy körülményeitől és a vállalási határidőtől függően.
Munkám díjazása a szakértői díjra vonatkozó 3/1986. (II.21.) IM rendelet alapján meghatározott, amit azonban befolyásolhat többek között a vizsgált irat(ok) száma, bonyolultsága, az eredeti dokumentum feltalálási helye, az adott ügy egyedisége stb. Tehát minden esetben az adott vizsgálandó anyagok mennyisége és minősége szabja meg a szakértői díjazás mértékét. A szakértőkre vonatkozó 1995. évi CXIV. Tv. 26.§ a) pontjában meghatározott szakmai etikai normákra vonatkozó szabályokat – mely magában foglalja a titoktartási kötelezettséget is – minden írásszakértő köteles betartani.
Magánszemélyeken kívül cégek, pénzintézetek, közjegyzők, ügyvédek, közigazgatási intézmények megbízásait is vállalom.
A szakvélemény megrendelésének menete
1. Kérem, vegye fel velem a kapcsolatot időpont-egyeztetés céljából.
Az alábbi űrlap segítségével egyszerűen és gyorsan üzenetet küldhet nekem.
2. Az egyeztetett időpontban személyes találkozás alkalmával egy előzetes konzultációra kerül sor, melynek során adott szakmai szempontok szerint áttekintem a szóban forgó iratokat. Megbeszéljük a vállalási határidőt és a szakvélemény elkészítésének munkadíját is. Egyeztetjük az ügy előzményeit, megvizsgálom az iratok mennyiségét és minőségét, a bizonyításra való alkalmasságát. Az előzetes konzultáció ára az irodámban: bruttó 18.000,- Ft, amely az írásszakértői vélemény megrendelése esetén ingyenes. A díjmentesség az első alkalomra vonatkozik megrendelés esetén. Amennyiben megrendelői részről további konzultációs alkalomra merül fel igény, ennek díja 18.000,- Ft alkalmanként.
3. Az elkészült írásszakértői véleményt kinyomtatva, személyesen adom át ügyfeleimnek irodámban, egy újabb találkozás alkalmával. Ekkor adom vissza a bizonyításhoz felhasznált iratokat is. Ez a találkozás minden esetben ingyenes.
További kérdése merült fel?
Elérhetőségeimet a Kapcsolat oldalon tekintheti meg. További, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseire szívesen válaszolok Önnek.